ULAKBİM

image 73

Araştırma Verileri Yönetimi Eğitim Programı Başarı ile Gerçekleştirildi.

TÜBİTAK Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM) tarafından 26-27 Eylül 2017 tarihinde T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığın’da “Araştırma Verileri Yönetimi” konulu iki günlük bir eğitim düzenlendi. Dr. Arsev Umur AYDINOĞLU, Dr. Güleda DOĞAN ve Dr. Zehra TAŞKIN’ın eğitiminde  Büyük Veri, Araştırma Verilerinin Yönetimi, Tarihçe, Faydalar, Terminoloji, ABD ve Avrupa’dan Örnekler, Türkiye’de Durum, Veri Yönetimi Planı konuları ile; Teknik (üst

Araştırma Verileri Yönetimi Eğitim Programı Başarı ile Gerçekleştirildi. Daha Fazla Oku "

image 72

2016-2017 Yılı UBYT Programı Uygulama Esasları Yayınlandı.

Danışman Teşvik uygulamasında, “Danışmanın, Danışman Teşviğinden yararlanabilmesi için yayındaki Öğrencinin kurum bilgisi ile YÖK Ulusal Tez Merkezi sistemindeki kurum bilgisinin aynı olması gerekmektedir.” ibaresi  iptal edilerek, 03/06/2017 tarih ve 267 sayılı Bilim Kurulu kararıyla  UBYT Esasları güncellenmiştir. “2016-2017 Yılı UBYT Programı Uygulama Esasları” indirmek için tıklayınız.

2016-2017 Yılı UBYT Programı Uygulama Esasları Yayınlandı. Daha Fazla Oku "

image 71

Pardus Milli İşletim Sistemini kullanan Didim Devlet Hastanesi Stage 6 belgesini alarak bir ilke imza attı.

Pardus Milli İşletim Sistemini kullanan Didim Devlet Hastanesi, Uluslararası sivil toplum kuruluşu HIMSS (Sağlık Bilgi ve Yönetim Sistemleri Topluluğu) tarafından yapılan değerlendirmede Stage 6 belgesini alarak bir ilke imza attı. T.C. Sağlık Bakanlığı, Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu ve Medipol Üniversitesi işbirliğinde yürütülen dijital hastane değerlendirme çalışmaları kapsamında, 04 Ağustos 2017

Pardus Milli İşletim Sistemini kullanan Didim Devlet Hastanesi Stage 6 belgesini alarak bir ilke imza attı. Daha Fazla Oku "

image 70

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi’nin 3. Çalıştayı Gerçekleştirildi.

TÜBİTAK ULAKBİM ve Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün işbirliği ile yürütülen Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi’nin üçüncü çalıştayı 31 Mayıs-2 Haziran 2017 tarihleri arasında Kızılcahamam Çam Hotel’de gerçekleştirildi. Çalıştaya ULAKBİM Müdürü Sayın M. Mirat SATOĞLU, MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanı

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi’nin 3. Çalıştayı Gerçekleştirildi. Daha Fazla Oku "

image 235

Pardus’un 2013 Sürümü Kullanıma Sunuldu

Kamu, KOBİ ve özel sektörün kullanımına sunulan Pardus 2013, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Yücel Altunbaşak’ın katıldığı basın toplantısı ile tanıtıldı. Yeni sürüm ile birlikte Pardus’un web portalı ve çağrı merkezi de hizmete girdi. 2003 yılında başlatılan Pardus işletim sistemi, şimdiye kadar 5 ana ve 2 kurumsal sürümüyle kullanıcılarıyla buluştu. TÜBİTAK BİLGEM bünyesinde yürütülen Pardus projesi,

Pardus’un 2013 Sürümü Kullanıma Sunuldu Daha Fazla Oku "

image 239

Pardus

2003 yılında başlatılan Pardus işletim sistemi, şimdiye kadar 5 ana ve 2 kurumsal sürümüyle kullanıcılarıyla buluştu. TÜBİTAK BİLGEM bünyesinde yürütülen Pardus projesi, kamu kurumlarıyla yakın çalışma ortamı oluşturulması amacıyla geçen yıl Ankara’da TÜBİTAK Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM)’e dahil oldu. Kamu kurumları ve KOBİ’lerin güvenle kullanabileceği, yüksek performanslı, Türkçe destekli uygulamaların barındığı, sürekli

Pardus Daha Fazla Oku "

image 69

TÜSSİDE’de Pakistan Yükseköğretim Kurulu Yöneticilerine Sunum Yapıldı.

Pakistan Yükseköğretim Komisyonu (HEC Pakistan) ve Türkiye Yükseköğretim Kurulu (YÖK) arasındaki işbirliği ve dayanışmanın geliştirilmesi, yükseköğretim ekosistemindeki küresel yönelimlerin değerlendirilmesi, Türk Yükseköğretim Kurulu’nun ülkemizdeki üniversitelerin gelişimi konusundaki rolünün paylaşılması, üniversite-sanayi işbirliği ekseninde Türkiye’deki iyi uygulamaların aktarımı ve yenilik-inovasyon kavramlarında üniversitelerin etkisinin anlaşılması amaçlarıyla YÖK danışmanlığı ile  TÜSSİDE tarafından 06-13 Mayıs 2017 tarihleri arasında eğitim programları düzenlenmiştir.

TÜSSİDE’de Pakistan Yükseköğretim Kurulu Yöneticilerine Sunum Yapıldı. Daha Fazla Oku "

image 68

11. ULAKNET Çalıştayı Başarı ile Gerçekleştirildi.

11.ULAKNET Çalıştayı TÜBİTAK ULAKBİM ve Akdeniz Üniversitesi’nin katkılarıyla 03-06 Mayıs 2017 tarihleri arasında Antalya’da başarı ile gerçekleştirildi. Çalıştay gündemi ana başlıklar halinde “ULAKNET’e Bakış”, “Açık Kod Yazılımların Kullanım Uygulalamaları”, “Üniversite Uygulamaları”, “PARDUS”, “Kablosuz Ağ Teknolojileri”, “Kampüs Uygulamaları” olmak üzere ele alındı. Hazırlanan sunumların gösterimi ile birlikte katılımcı soru-cevap şeklinde düzenlendi. Çalıştay 82 Üniversite, TÜBİTAK BİLGEM KSM, TODAİE, Atatürk Kültür Dil Ve Tarih Yüksek Kurumu,

11. ULAKNET Çalıştayı Başarı ile Gerçekleştirildi. Daha Fazla Oku "

image 66

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi’nin 2. Çalıştayı Gerçekleştirildi.

TÜBİTAK ULAKBİM ve Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü işbirliği ile yürütülen Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi’nin ikinci çalıştayı, alanında uzman akademisyen ve öğretmenlerin katılımlarıyla 20-21 Nisan 2017 tarihlerinde Ankara Plaza Hotel’de gerçekleştirildi. ULAKBİM Müdürü Sayın M. Mirat SATOĞLU ve MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Programlar ve

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi’nin 2. Çalıştayı Gerçekleştirildi. Daha Fazla Oku "

Stajyer

TÜBİTAK ULAKBİM, bilimsel bilginin üretimi, yönetimi ve paylaşımı alanlarında ülkemizin dijital dönüşümüne yön veren stratejik projeler yürütmekte; bu vizyon doğrultusunda genç yetenekleri desteklemeyi öncelikli hedefleri arasında görmektedir.

Bilimsel araştırma altyapılarından açık bilim politikalarına, yüksek başarımlı hesaplama sistemlerinden akademik yayıncılığa kadar geniş bir yelpazede çalışan ULAKBİM, üniversite öğrencilerine kurumsal bir çalışma ortamında deneyim kazanma imkânı sunmaktadır. Her yıl lisans düzeyinde öğrenim gören öğrencilere staj yapma fırsatı sağlayarak, gençlerin kariyer yollarında ilk adımlarını atmalarını desteklemektedir.

Staj başvuruları, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından yürütülen Ulusal Staj Programı kapsamında, Kariyer Kapısı adresi üzerinden alınmaktadır.

  • Sigorta işlemleri bağlı bulunduğu yükseköğretim kurumu tarafından yürütülen ve üniversitelerin lisans (2. sınıf ve üzerinde) ve ön lisans eğitimi veren bölümlerinde öğrenimine devam eden öğrenciler staj imkânından yararlanabilmektedir.
  • Lisans ve ön lisans öğrencileri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının 4 üzerinden en az 2,50 olması şartı aranır. Üniversite not sistemleri 100’lük sistemde olan adayların not ortalamaları, Yüksek Öğretim Kurulunun yayınlamış olduğu “4’lük Sistemdeki Notların 100’lük Sistemdeki Karşılıkları Tablosu” esas alınarak 4’lük sisteme dönüştürmektedir.
  • Staj başvuru sürecinde yabancı dil belgesi şartı aranmamaktadır.